BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday 27 August 2012

Kudamba Ketenangan Hakiki

 Asalamualaikum. Alhamdulillah bersyukur kepada Allah tuhan sekalian alam kerana dapat sekali  lagi ana menulis blog ini. Kali ini ana ingin berkongsi sedikit ilmu melalui sajak. Insyaallah.

Apabila hati ini resah,
Kepada siapa harus aku berserah,
Apabila hati rasa gundah,
Dihimpit cabaran yang kian mencuba,
Aku buntu mencari ,
Fikiranku sudah hilang arah,
Tiada yang mampu membantu.

Ooh aku terlupa,
Ada tuhan yang maha segala,
Mendengar segala rintihan hambanya yang berduka.

Aku mencari buku keimanan ,
Yang menyimpan seribu kenangan,
Aku belek mencari sinar ,
Aku merenung memikirkan sesuatu,
Betapa jauhnya aku dengan penciptaku,
Ya allah engkaulah harapan ku dan tempat aku berlindung,
Ya allah aku bersujud kepadamu dengan tulus keikhlasan.

Ku pujuk jiwaku ini,
Aku belainya,
Al Quran aku hayati,
Al Quran kualuni penuh kerendahan hati,
Agar aku mampu menjadi insan bergelar khalifah.

Ana rasa hanya sekadar itu . Ana harap antum semua dapat memahami maksud yang cuba ana sampaikan. Insyaallah kita sama-sama mengambil sebanyak mungkin pengiktibaran dan kita sampaikan kepada orang lain. Insyaallah. Assalamualaikum

0 comments: